OFERTA PRZEDSZKOLA
NASZA WIZJA
Nasze przedszkole uwzględnia indywidualność, niepowtarzalność każdego dziecka.
Wspieramy dziecko w zaspokajaniu potrzeb emocjonalnych – uczymy dziecko jak rozeznawać własne emocje i jak je wyrażać w sposób społecznie akceptowany.
Pomagamy dziecku w zaspokajaniu potrzeb społecznych – uczymy zasad współżycia w grupie i radzenia sobie z problemami.
Wpieramy dzieci w procesie adaptacyjnym do nowych i zmieniających się warunków.
Współpracujemy z rodzicami i wspomagamy ich w wychowaniu i opiece nad dzieckiem.
PROJEKT PRZYJAZNE PRZEDSZKOLE
W roku szkolnym 2002/2003 przedszkole przystąpiło do międzynarodowego projektu szkoleniowego "Przyjazne Przedszkole". Głównym celem projektu było tworzenie na terenie przedszkola jak najkorzystniejszych warunków rozwojowo - wychowawczych dla dzieci w sferze emocjonalno -społecznej. Uczestnictwo w projekcie zapewniło gronu pedagogicznemu poszerzenie wiedzy i umiejętności oraz wypracowanie nowych metod pracy z dziećmi w wieku 3 - 6 lat. W kolejnych latach nasza placówka przystąpiła do drugiego i trzeciego etapu projektu „Przyjazne Przedszkole 2” i „Przyjazne Przedszkole 3”.
PROGRAMY I PLANY PRACY NA KTÓRYCH OPIERAMY NASZĄ PRACĘ
W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Program "Zanim będę uczniem" Elżbiety Tokarskiej i Jolanty Kopały
Program ten zawiera szczegółowy zakres wiadomości i umiejętności, jakimi powinno dysponować dziecko kończące przedszkole.
Został ujęty w 15 obszarach, wyodrębnionych w obowiązującej „Podstawie programowej wychowania przedszkolnego”.
Plan roczny pracy przedszkola – „Tworzenie warunków sprzyjających rozwijaniu aktywności ruchowej dzieci oraz kształtowanie postaw, umiejętności, sprawności i zainteresowań związanych ze sportem”
Plan ten zakłada m.in.
-zorganizowanie w każdej z sal „strefy ruchu”
-promowanie zdrowego i sportowego stylu życia
-poznawanie sportowców związanych ze środowiskiem lokalnym
-olimpiadę sportową
KONCEPCJA PEDAGOGICZNA
Przedszkole ma opracowaną własną „Koncepcję Pedagogiczną", która zawiera opis stanu faktycznego placówki w oparciu o następujące zagadnienia :
-Nasza placówka o sobie
-Jakie wartości ma dla nas wychowanie w placówce
-Jak rozumiemy nasza role jako wychowawcy
-Jaką mamy wizję dziecka
-Jakie prawa ma dziecko, jakie cele staramy się realizować w pracy pedagogicznej
-Jak odbywa się planowanie pedagogiczne
-Nasz dzień
-Jaką wagę przykładamy do zdrowia, wyżywienia, wychowania ekologicznego
-Adaptacja nowych dzieci
-Jak organizujemy zajęcia dodatkowe w przedszkolu
-Kontakty z innymi instytucjami
-Jak reprezentujemy naszą placówkę na zewnątrz
Jest to dokument, który aktualizujemy raz na dwa lata . Służy lepszemu poznaniu słabych i mocnych stron pracy naszego przedszkola. Stanowi także podstawę opracowania programu rozwoju przedszkola. Dokument jest dla Państwa dostępny w naszym przedszkolu.
PROGRAM ADAPTACYJNY
Odnosi sie on do rodziców i dzieci rozpoczynających przedszkole. Ma na celu łatwiejsze i szybsze aklimatyzowanie się do nowego środowiska oraz integrację ze społecznością przedszkola. Adaptacja dzieci 3 letnich podzielona jest na 3 etapy: rozpoczyna się najczęściej w maju (cyklem 5 spotkań), następne trzy spotkania odbywają się tuż przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego (na koniec sierpnia) i trwa cały wrzesień aż do momentu kiedy dziecko w pełni zaadaptuje się w nowych warunkach przedszkolnych.
Podczas spotkań adaptacyjnych dzieci i rodzice mają szansę poznać salę, nauczycielki, zabawki, rówieśników, ogród przedszkolny oraz łazienkę i szatnię. Stopniowo, nie inwazyjnie „odsuwane” są od rodziców na dłuższe chwile, po to by za jakiś czas móc już całkowicie samodzielnie funkcjonować w rzeczywistości przedszkolnej.
Program adaptacyjny podparty jest wieloma narzędziami, z których zawsze korzystamy m.in.: okienko pożegnań, skrzynia skarbów, rytuał powitania itd.
W NASZYM PRZEDSZKOLU DZIECKO:
-Ma szansę wszechstronnego rozwoju
- Uczy się samodzielności
-Rozwija aktywność twórczą i kreatywne myślenie
-Współtworzy zasady obowiązujące w grupie oraz uczy się ich przestrzegania
-Zdobywa wiedzę i umiejętności dzięki aktywnym metodom pracy
-Czuje się bezpieczne w życzliwej i przyjaznej atmosferze
-Samodzielnie nakłada posiłki i decyduje o porcji jaką zjada.
-Uczy się zachowań proekologicznych.